22 Mart 2010 Pazartesi

8. Chris Cleave-Küçük Arı

Kardeşimle kitapçıdan içeriye girerken "Neye göre seçiyorsun okuduğun kitapları?" diye sordu. "Ben seçmiyorum kitapları onlar beni buluyor" dedim.

İçeri girdik önümüzdeki ilk standta, en uçta duran kitap Küçük Arı'ydı. Kankam bahsetmişti bu kitaptan. O da kitabın methini duymuş sadece okumamıştı. Buluştuk madem Küçük Arı'yla okuyalım dedik.

Sonradan farkettim ki kitap çok satanlar listelerinde zirveye oynuyor. Zaten kitabın üzerinde kitaba yapılan övgülerden alıntılar var. Hatta bir yerinde ikinci Uçurtma Avcı'sı olduğu yazıyordu.

Küçük Arı' Nijerya'dan kaçıp İngiltere'ye sığınan bir göçmen kızın hikayesi. Petrol savaşları, işkenceler, ölümler, vahşet, dehşet, hüzün, sorunlu karı-koca ilişkisi, aldatma konuları beraberinde Küçük Arı'nın hikayesini okuyoruz.

Kötü diyemeyeceğim ama çok da memnun kaldığımı söyleyemem. Hüzünlü, iç karartıcı, bir hikaye. Aslında altını çizdiğim bir kaç yer var kitapta ama büyük ihtimalle silerim onları hayatımda ilk defa böyle bir şey yaptım. Çok pişmanım. Kitapları çizmeyi sevmiyorum.

Neyse sonunun daha farklı olmasını bekledim. Bana göre açıkta kalan uçları kapatmak için, yazarın bir yüz sayfa kadar daha yazması gerekiyor. Bazen lüzumsuz uzun geldi bazı bölümler, daha doğrusu bazı bölümlerin fazlaca ayrıntılı anlatılması bana lüzumsuz gelen. Ben çok ayrıntı sevmiyorum ondan öyle gelmiş de olabilir.

Bir de şu var ki; İngiliz'in adamı oturduğu yerden ne kadar anlatır Nijerya'lı küçük kızı. Başkalarının acılı hikayesi her daim iyi paraya satılıyor.

Aslında arka kapakta olayları anlatmayın demişler. Niye demişler? "Çok kolpa kitap lan bu millet birbirine anlatırsa kimse okumaz, satamayız" demişler o nedenle okuyanlardan böyle bir istekte bulunmuşlar. Bu kadar sattığına göre herkes bu sözü dinliyor anlaşılan.

Şaka bir yana kötü bir kitap değil zira daha kötülerini de gördü bu gözler. Ayrıca o kadar insan okuyor ve çok beğeniyorsa sorun bende de olabilir.

2 yorum:

geveze baykuş dedi ki...

aldığım gece yarıdan çoğunu okudum, ertesi sabah da bitirdim ama ben de çok beğenmedim. hani kriter sürükleyici olmaksa eyvallah, sürüklendim, paramparça oldu üstüm başım ama eksik bi şey var kitapta. dram zirvelere çıkarken geride kalanlar var. finali sinirimi bozdu, ingiliz bebesinin salaklığı yüzünden küçük arı götaltına gitti. cık, olmamış.

SeV@L dedi ki...

Bende aynı şeyleri hissettim iyi hoş da eksik bir şey var.Senin için olduğu gibi final benim içinde tatmin edici değildi.