22 Aralık 2010 Çarşamba

Bir dizi itiraf!

Öncelikle belirtmeliyim ki beni buna şartlar zorladı. House 'un artık monoton giden bölümlerinin sıkmaya başlaması, How I Meet Your Mother'ın beş sezondur hep aynı, hep aynı olması, Dexter'ı  izlemeye hala başlamamış olmam ve tabi armut kardeşimin yine sezon finalini söylemiş olması(ama dedi izle yoksa anlatırım sonunu dedi dinlemedim ablaya bu kötülük yapılmaz dedim. yaptı eşşoğlueşşek),  tabi son zamanlarda keyifsiz ve üşengeç olan ruh halim de beni buna itti. Şimdi bilgisayarı aç, ne izleyeceğine karar ver, bölümleri bul izle off nasıl uzun işler...Hazır anne açmış kanalı zap yapmama bile gerek yok.

Türk dizilerini aşağılamak değil tabi mevzu ama diziler hep imkansız aşklar, abuk subuk saçma ilişkiler ve sonsuz dram içinde döndüğü için pek tercih etmiyorum.

Son yıllarda bir tek Elveda Rumeli vardı benim için deli gibi salya sümük ağladığım aynı zamanda çok güldüğüm tek diziydi onu da bir son bile yapmadan bitiriverdiler.


Önceleri "Osman'ı izliyor musun?" diyenlere "Osman ne allaaasen ya bi git" diyordum. Şimdi günlerden Salı olsa da izlesek diyorum. Hatta Emel'le uzun uzun dizi sonrası kritikleri falan yapıyoruz. "Allah o Ali Kaptan'ın belasını versin." Aile bireylerinin babalarından hep beraber çektiği ortak dert ayrı, sonra hepsinin şahsi dertleri ayrı. Berrin'in sevdiği adam evli çıktı. Aylin'in aşık olduğu adam "kardeşimle evlen" dedi. Mete desen gitti müzik hocasına aşık oldu. Osman da eminim büyüyünce Dexter olacak.

Tekrar ediyorum "Allah o Ali Kaptan'ın belasını versin." Hele dün akşam Osman'ı bana ver dedi ya Cemile'ye ağzını burnunu dağıtasım geldi yeminle. Tam insafa gelecek adam diyorsun sağ gösterip sol vuruyor herif yahu.

Sağ - sol demişken her dönem dizisinde olduğu gibi bu dizide de sağcılar çirkin, kötü, pis, kaka öğk, solcular yakışıklı, hoş, kahraman, aşık olunası adam. Bu durumdan da feci sıkıntı geldi artık.

Bu arada Mete'nin geçen hafta bölüm sonundaki deli performansı süperdi. Ünlü Sinop'lu düşünür Emel'in de dediği gibi "Bir Murat Kekilli, bir Mete ben bunlardan daha iyi deli rolü yapan görmedim" (murat kekilli için bkz. 'çılgın' video klibi).

Ama işte sorun şu ki bu güzelim dizi de diğer diziler gibi aşırı dram yüklemesinden yakında izlemediklerim arasında yerini alacak. Hep dert, hep dert üç- dört bölümdür izliyorum içim şişti vallahi. Yüzü gülsün bir bölüm şu insancıkların yahu. Hele Osman'ı Ali'ye verirlerse daha da izlemem! Dizi bittikten üç gün sonra bile sinirim sürüyor yahu.  Bu arada ekşi sözlük yorumlarını da okuyunca yalnız olmadığımı anlıyorum.






Bir de Ezel sorunsalı var ki ne sen sor ne ben söyleyeyim. Bu lanete de sevgili ağabeyim sayesinde tutuldum. Hatta bu  Pazartesi akşamı beraber oturup uzunca bir aradan sonra abi - kardeş ilk defa ortak bir şey yaptık. Heyecan içinde iki paket büyük boy çekirdek yedik. Dudaklarımı hissetmiyordum bir süre sonra ilk reklamda  koşarak uzaklaştım ortamdan. Ama işin kötüsü sonunu göremedim bölümün. Ne yaptılar o Şebnem şıllığına? Pis ajan sürtük.Teyfik'e yapılır mı lan bu?

Allah'ım ne oluyor bana?

12 yorum:

EmeL dedi ki...

Benim de Müge Anlı'dan sonra hayranlıkla izlediğim tv şeysi.

Ama bizde de bir gariplik var ilk defa bir Türk dizisinden sonra birbirimizle konuşup kritik yapıyoruz sonra da ne oluyor len bize şeklinde sorular soruyoruz.

Sanırım marjinal kişiliğimizden kayıp istemeden de olsa sistemin bir parçası oluyoruz kanka üzgünüm :)

Ünlü Sinop'lu düşünür Emel ne len süpersin tam uymuş bana :)

Bu arada ah Ahmet ah yirim ben onu :)

SeV@L dedi ki...

Marjinal kişiliğimiz yok oldu yeminle :) Oturup Rosalinda falan da izlerim ben bu gazla :)

Bundan sonra seni "ünlü sinop'lu düşünür" olarak çağıracağım hoşuna gittiyse :)

Ah Ahmet Ah di mi :) Bak sağcı olsa sevmezdin onu :) kötü adam olurdu kesin :)

manu dedi ki...

Şeker kız Candy'den sonra televizyon izlemediğim için konuya hakim olmadan atıp tutacağım muhalefet istemez yani.Yinede şunu biliyorum haftada elli'den fazla dizi yayınlanan tek ülkeyizdir ki bu mühim değil bu elli diziyi takip edebilen insanlar var.Bir de beni kızdıran böyle muhabbet açıyorlar masada yok o ona atladı o kaç bu sıçtı u-lan tv izlemiyorum diyoruz.Bir trip bir küçümseme vay anasını ya tek hücreli seri dizi çocoğu sinirlendim bak neyse...

SeV@L dedi ki...

Benim muhalefet olasım vardı ama kursağımda bıraktın hevesimi tüh :)

Eskiden bende çok dışlanırdım dizi izlemiyorum diye bak şimdi onlardan birisi oldum :D

NzN dedi ki...

walla uzun zamandan sonra ilk defa gününü bekleye bekleye izleyecek bir dizi buldum kendime: Türkan.
adı zaten yetmişti izlemeye başlamam için ama o dizideki erdem, ahlak, sevgi, dayanışma, cesaret, saygı ve insanlık beni benden alıyor. o zamanları özlüyorum ben...resmen gönül gözüyle seyrediyorum.
şu senin ali kaptan'ı da sadece fragmanlardan takip ediyorum da ne bela bi şey o bee

AVRAM dedi ki...

Abi bu ne?Topunuz genel Türk Kadınları sendromuna mı girdiniz?Nooluyonuz nereye gidiyorsunuz?...Titreyin ulen kendinize gelin...

NzN dedi ki...

avram usta'dan fırça yedik aboovvv!!!
çit çit dizi seyretmiyoruz ama arada da içerlerde bi yerlerde gizlenen türk kadıncığını beslemek mi gerekiyor ne!

Özlem dedi ki...

kardeşimin arkadaşlarından biri facebook'a şöyle bir mesaj atmış : anladım ki salı günleri öylebir geçer zamanki dizi günlerinde sevgiliye mesaj atıp rahatsız etmemek lazımmış , çünkü insan ali kaptan muamelesi görüyor :)

Defter-i KebiR dedi ki...

yorumlara koptum ama emanet ruh'un yorumuna ayri bir koptum =) biz burda gündüz kafa yorup aksam diziyi bekleyen tipler olduk. hic izlemedigim kadar diziyi gurbette izledim ama ali kaptan gibi gicigina rastlamadim kardesim! ezel dersen ayri hikaye, herkesin desilecek bir hikayesi var arkasinda, arada yenileri de girince -misal su son giren garson kiz, onun da foyasi bir yil sona cikar garanti- dizi oluyo sorunsallar sarmali, cik isin icinden. bi gün kenan hakli diyorum, diger gün dayi, salaga döndürdü ezel beni =)

yani Seval, marjinallik, entellik falan kalmadi, hepten diziye verdim sayelerinde! arkadas, diziler belgesel cevirdi de izlemedik mi?

SeV@L dedi ki...

NzN; Türkan hakkında da güzel yorumlar duydum ama hiç rast gelmedim. Zaten normalde tv izleyen biri değilim bir kaç haftadır sardım pek de keyifliymiş bu iş ayrıca şikayetçi değilim :))

Avram Usta; ama olmaz ki sen de hep azarlıyorsun ne yapsam yahu. Valla ne yazacağımı şaşırdım senin yüzünden ühüüü..

Emanet Ruhum, Özlemim ; Koptum yahu arkadaş baya içlenmiş duruma :) Ama O saatte beni başbakan bile rahatsız etse ali kaptan muamelesi yaparım. Etmese de yapıyorum ya neyse :)

Cansuyuuummm ; Sezon sonuna kadar entelliği, marjinalliği rafa kaldırdım :P abim bile "bayan entel" demiyor artık bana :D

Ezel'de o yeni kız ile Ezel sevgili olur bak görersin :D Bi de Allah o Ali Kaptan'ın belasını versin! :)

Pınar dedi ki...

Kim bu Ali Kaptan yahu:)

Pınar dedi ki...

Dün gittiniz mi tiyatroya?
Emel nasıl:)