14 Nisan 2010 Çarşamba

abs,ars,ptt,lgs,sys,ygs,kpss,kib,lol

"karikatür; Yiğit Özgür"


Bir süredir otobüste çocukların elinde "YGS Hazırlık" kitapları görüyordum ve açıkcası ne olduğuna dair hiç bir fikrim yoktu. Geçenlerde kendisi de KPSS sınavına hazırlık için kursa giden ve yanında tuğla kalınlığında bir kitap taşıyan kankam sayesinde öğrendim. Üniversite giriş sınavının bir parçasıymış bu sınav.

Bu sabah otobüste, geçtiğimiz Pazar günü yapılan YGS sınavı üzerine kritik yapan kızların konuşmalarından anladığım kadarıyla, vize-final mantığı gibi bir sistem galiba şu anki.

8 senelik ilköğretim sonrasında 4 senelik lise eğitimi yani toplamda 12 sene boyunca alınan eğitim ve bunun sonunda yine de üniversiteye girmek için dershanelerde geçirilen yıllar. Onlara ödenen çuval çuval paralar. Ki dershaneye gitmeler artık ilkokul ikinci, üçüncü sınıfta başlıyor.

Benim de aklıma bir soru takılıyor. Bu okullar ne işe yarıyor? Bu çocuklara okulda ne öğretiliyor?

Gençler kitap okumuyor!! Gençler gündemden bihaber yaşıyor!!! Dünya ile alakası yok bu çocukların, başbakanı sorsan adını bilmezler!!! diye gençlere kızanlara sorarım; Nasıl okusun çocuklar? Ne ara okusunlar? Ne ara gündeme merak salsınlar? Ne ara kafalarını kaldırıp da bu ülke nereye gidiyor diye baksınlar? Daha ilk öğretimde başlayan sınavlar silsilesiyle uğraşmaktan, okul ve dershane arası mekik dokumaktan hali mi kalıyor çocukların?

Eğitim sistemimizin ne kadar boş olduğunu anlamak için çok akıllı olmak gerekmiyor. Bizim ülkemizde okullarda aptal yetiştiriyorlar. Düşünemeyen insanlar yetişiyor.

Çünkü düşünen insan tehlikelidir. Hani Descartes demiş ya ; Düşünüyorum o halde varım.
diye. Düşünmemeli gençler ki varolmasınlar. Düşünmesinler ki onları yok saymak daha kolay olsun.

"Aman canım biz bir gemideyiz batarsak hepimiz batarız niye takıyorsun sen bunları" diyecek olursa, ben de kendilerine YBSG demek istiyorum.

Hatta bu günlere gelmemizde emeği geçen herkese.

Sevgi ve selam ile.
Işık sizinle kalsın efendim.


5 yorum:

ebruli günce dedi ki...

Eğitim öğretim sistemimizde güya çocuğu araştırmaya yöneltmek,düşünmesini gelişmaesini sağlamak adına verilen performan ödevlerini kim yapıyor biliyor musun? anne babalar...
İlkokul birinci sınıfa giden okuma yazmayı yeni öğrenen bir çocuk nasıl araştırabilir ki internetten bazi bilgileri?
gerçi sınıflar büyüdükçe performans adı altında verilen angaryalar da zorlaşıyor,çocuk değil yarış atı yetiştiriyoruz, yabancı ülkekerde neden dersaneler yok?bizde maşallah mantar gibi 100m2 ye 2 dersane düşüyor neredeyse...
Eğer dersanede daha iyi bir eğitim veriliyorsa çıkarsınlar okullardaki öğretmenleri,dersanedekileri alsınlar...
saçma sapan işler yapıyoruz,yetiştiremediğimiz gençlikten birşey beklemeye hakkımız olduğunu sanmıyorum...

creep dedi ki...

o şarkıyı değiştirdim.
ygs GÖTÜMÜ YE.

geveze baykuş dedi ki...

sondaki iki harf "sana girsin" demekmiş anlaşılan, ama baştaki yg nereye ne oluyo çıkaramadım.

SeV@L dedi ki...

"Ya Bi Siktir Git "

demek o Baykuşum :)

geveze baykuş dedi ki...

muhahahahhhahh süpermiş len, eline sağlık.